Ми розібралися в тому, як швидко і не виходячи з дому подати повідомлення про початок будівельних робіт через онлайн-сервіс держпослуг «Дія». І в цій статті ми з задоволенням розповімо вам, як скористатися сервісом, щоб зберегти ваш час і гроші.
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПОЧАТОК БУДІВЕЛЬНИХ РОБІТ: У ДВОХ СЛОВАХ
Після отримання будівельного паспорта (докладніше про процес оформлення ми розповідаємо ось тут) в обов'язковому порядку слід повідомити державні містобудівні органи про початок будівельних робіт.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №559 з 6.07.2020 року майбутній забудовник з будівельним паспортом на руках має можливість повідомити містобудівний орган про початок будівництва через онлайн-сервіс держпослуг «Дія».
Два важливих пункти:
1. Звернутися вам потрібно не пізніше ніж за один календарний день до початку підготовчих робіт.
2. Повідомлення подається безкоштовно, але таким чином ви уникаєте істотного штрафу і адміністративної відповідальності. Згідно з чинним законодавством, будівництво вважається самовільним, якщо виконується без реєстрації початку будівельних робіт (про самобуд і чим це загрожує коротко теж розповідаємо тут).
ЩО НЕОБХІДНО?
Для того, щоб подати повідомлення онлайн, необхідно:
1. Щоб на руках був будівельний паспорт, який ви отримали на підставі ескізних намірів забудови в ЦНАП. Це документ, на якому графічно показано розташування споруд на земельній ділянці, а також фасади, висотність будівель, тощо. Ескізи будинків можна розробити самостійно своїми руками. Але бажано цю роботу доручити професіоналам, які швидко і правильно (з дотриманням необхідних вимог і правил) її виконають і збережуть ваші час і нерви.
Дану послугу ви можете придбати і в нашій компанії, докладніше ознайомитися з нею можнатут.
2. Зареєструватися в «Дія», мати ЕЦП (електронний підпис), увійти до свого кабінету на сайті і виконати послідовність дій, описаних нижче. Одразу попереджаємо, що виконати їх вийде тільки через браузер (Chrome, Firefox і т.д.), в мобільному додатку послуга ще не доступна.
КРОК 1
За допомогою графи «назва послуги» знаходимо потрібну вам: «Повідомлення про початок будівельних робіт на підставі будпаспорта». Для вашої зручності ми прикріпили посилання на неї.
Клікаємо на «подати ПОВІДОМЛЕННЯ» і спершу нам пропонують заповнити інформацію про будівельний паспорт.
На цьому етапі необхідно подивитися, коли ви отримали свій документ. Якщо після 1 вересня 2020 року, то йому було присвоєно реєстраційний номер ЄДЕСБ, який ми вводимо у відповідному рядку нижче.
Якщо документ ви отримали до 1 вересня 2020 року, даних потрібно ввести декілька більше: номер будпаспорта, дату видачі та орган, ким був виданий.
КРОК 2
На цьому етапі необхідно внести інформацію про об'єкт вашої майбутньої забудови. Тут все гранично просто: вписуємо вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт тощо) і його місце розташування.
Важливо вказати саме фактичне місце розташування майбутнього об'єкта.
У будівельному паспорті повинна бути вказана адреса, присвоєна уповноваженим органом, якщо паспорт ви оформляли після 1 липня 2019 року. Вводимо дані відповідного наказу, в іншому випадку просто ставимо позначку «ні».
Далі просять вказати точну адресу, виходячи з того, наскільки точно ви її на даний момент знаєте.
Вказуємо чи є у вас право на ділянку і чи збігається фактичне місце розташування об'єкта з адресою, яка вказана в будпаспорті.
КРОК 3
Наступним кроком від вас вимагається внести дані про земельну ділянку (якщо в попередньому кроці ви вказали, що документ у вас є).
КРОК 4
Вводимо код об'єкта. Тут 2 варіанти: будинок садибного типу або дачний (садовий).
Вибираємо варіант, чітко відповідний призначенню вашої земельної ділянки та виду планованої забудови. Тобто, в залежності від того, який будинок ви плануєте будувати необхідно вибрати земельну ділянку з відповідним призначенням, оскільки використання землі не за призначенням може закінчитися штрафами і спірними ситуаціями. Детальніше, про те, як вибрати земельну ділянку, ми розповідали в цій статті.
Якщо ваша ділянка садова, вона вимагає споруди на ньому тільки відповідно до вимог і обмежень садового товариства. У садовому будинку неможливо прописатися, він вважається нежилою будовою, навіть якщо будинок буде повністю відповідати вимогам, встановленим для житлової будови.
На дачній ділянці можна будувати дачні проекти будинків, а потім перевести будинок в житловий фонд через подачу відповідної заяви до виконавчого органу сільської (селищної, міської) ради, але така споруда повинна повністю відповідати механічним, санітарним, протипожежним вимогам до житлових будівель.
На ділянці для садибного будівництва - ви можете реалізовувати проекти будинків приватних, які відповідають нормам індивідуального житлового будівництва - складаються з житлових і допоміжних (нежитлових) приміщень і в такому будинку відразу після введення в експлуатацію можна буде прописатися.
Таким чином, якщо ваша земельна ділянка присадибна і має на увазі будівництво на ній індивідуального житлового будинку - вибираємо «будинок садибно типу». Якщо ваша ділянка дачна/ садова і вимагає побудови відповідно до вимог і обмежень садового товариства, ваш варіант «будинки дачні та садові».
Далі перевіряємо дані про замовника (підтягуються автоматично з вашого кабінету) і додаємо співвласників (якщо є).
КРОК 5
У наступному кроці нас просять вказати підрядника. Ось тут варто детальніше пояснити деякі нюанси.
Вказуючи «господарський» метод будівництва, будівельником як би «призначаєтеся» ви. В іншому випадку, вказуючи підрядника (ЕДРПОУ юридичної особи або паспортні дані фізичної особи), забудовник повинен розуміти, що з боку держави буде здійснюватися контроль фактичної і фінансової сторони всіх етапів будівництва будинку. Важливо уточнити, що не кожна компанія і, тим більше, не кожен індивідуальний підрядник буде зацікавлений показувати цю сторону питання в процесі будівництва. Більш того, це може позначиться на кінцевому кошторисі непередбачувано для самого забудовника.
Тому, ми рекомендуємо обов'язково обговорити і узгодити це питання з вашим підрядником щоб уникнути спірних ситуацій.
КРОК 6
Тут теж зупинимося, щоб обговорити докладніше. На цьому етапі у нас є 2 варіанти: натиснути «ні» і тоді цей крок буде для вас фінальним або вказати, що проектна документація у вас є і тоді від вас буде потрібно заповнити дані про проектувальника. Ми знаємо, що проектна документація не є обов'язковою умовою для подачі повідомлення про початок будівельних робіт, вона потрібна вам виключно для самого процесу будівництва.
У разі, якщо ви вирішите натиснути «так», вам буде потрібно виконати ряд дій:
- Зібрати в повному обсязі інформацію про технічні умови для підключення до інженерних мереж газо-, водо-, електропостачання, каналізації та інших. Для цього буде потрібно дізнаватися інформацію на підприємствах, відповідальних за експлуатацію відповідних комунікацій.
- Отримати дозволи від місцевих органів регулювання і нагляду (санітарно-епідеміологічної служби, пожежної охорони і т.д.).
- Отримати геологію ділянки забудови і геодезію.
Тобто, якщо весь цей перелік дій ви могли б здійснювати по ходу будівництва, у разі розробки повної проектної документації вам доведеться збирати цю інформацію в екстреному порядку вже перед проектуванням.
Що означає для вас розробка такого обсягу проектної документації:
- проект котеджного будинку розроблятиметься індивідуально під вас, ваші технічні умови, які ви нам надасте.
- індивідуальне проектування котеджів вимагає більшого обсягу роботи для проектувальників, що спричинить за собою додаткові витрати.
Але в цілях економії коштів наших читачів і клієнтів, ми розповідаємо, що в кінцевому рахунку якість вашої будівлі від виконаної вами і нами роботи не зміниться, так як всю додаткову інформацію, яку проектувальники будуть вносити в проект, вже за замовчуванням знає кожна серйозна будівельна бригада або компанія, яку ви візьмете собі в підрядники.
Таким чином, розібравшись в питанні, ми рекомендуємо вказувати «ні», перш за все, щоб уникнути порожніх тимчасових і грошових витрат на перших етапах узгодження і безпосередньо, коли розробка проекту будинку вже в процесі.
КРОК 7
У фіналі вам слід ретельно перевірити всі заповнені дані. Тут є можливість завантажити заяву і роздрукувати її.
Якщо все вірно, підпишіть з допомогою ЕЦП.
ЧОМУ ВСЕ-ТАКИ ВАРТО СКОРИСТУВАТИСЯ ЦИМ СЕРВІСОМ?
- Можливість отримати державну послугу не маючи справи з «живими чиновниками».
- Відсутність черг, економія часу і нервів.
- Простота використання.
Таким чином, подати повідомлення онлайн про початок будівництва ви зможете всього за 7 кроків і 20 хвилин.
Сподіваємося, були корисні!