Як перевірити архітектурне бюро для проектування будинку?

Рецензент статті: Олег Турінов, архітектор компанії Z500

Багатьом здається, що спеціально обирати архітектурне бюро немає потреби, адже, вас цікавлять будинки, а не ті, хто їх малює. Однак це непробачна помилка, адже проект – це не тільки ефектний фасад та зручне компонування кімнат, але й складний розрахунок міцності, вибір відповідних будматеріалів, грамотна прив'язка до ділянки та багато іншого. У цій статті ми розповімо, на які ознаки слід дивитись, щоб відрізнити команду серйозних професіоналів від компаній-одноденок.

Зміст

На що звернути увагу, обираючи архітектурно-проектне бюро?

Які питання ставити перед придбанням проекту?

Як архітектурне бюро перевірити юридично?

Як упевнитись, що помилок у проекті не буде?

Що шукаємо у договорі перед підписанням?

На що звернути увагу, обираючи архітектурно-проектне бюро?

Ознака 1. Вивчаємо сайт компанії

Куди насамперед вирушає людина, яка задумала будівництво приватного будинку? Правильно - на сайти архітектурних бюро. Для серйозної організації, що працює в цій сфері, офіційний сайт – це її лице, яке має сподобатися майбутньому клієнту. Цей підхід працює як для тих, хто розробляє типові проекти, так і для компаній, котрі роблять проектування будинків котеджів на індивідуальній основі.

Сайт має бути багатосторінковим, красивим та насиченим корисною інформацією. Зрозуміло, що такий ресурс створюється за чималі гроші, а потім розвивається протягом тривалого часу. Якщо перед очима постає односторінкова «візитка», радимо не приймати власників всерйоз. Сьогодні вони нашвидкуруч спорудили лендинг (можливо, навіть самостійно, використовуючи доступний кожному шаблон), а завтра, коли ви шукатимете «архітекторів», щоб пред'явити претензії – ні сайту, ні офісу вже не буде.

Архітектурно-проектне бюро, яке дорожить репутацією, прагне уявити себе майбутнім замовникам у вигідному світлі – показати товар обличчям. Тому його сайт відмінно структурований, інтерфейс простий і зрозумілий, є фільтр, що полегшує пошук відповідних проектів, викладено багато корисної інформації.

Ознака 2. Вивчаємо трафік сайту

Деяким порада ознайомитися з трафіком архітектурно-проектного сайту може здатися надто складною, адже ви, швидше за все, абсолютно не знайомі з принципами інтернет-маркетингу. Однак жодних спеціальних знань не знадобиться. Єдине, що вас має цікавити – це відвідуваність ресурсу.

Якщо представники компанії розповідають про свою величезну популярність і черги клієнтів, яким вони, буквально не розгинаючись, розробляють проекти – сайт такої організації має сяяти захмарною відвідуваністю. А в результаті перевірки виявляється, що за місяць його відвідало дві-три сотні інтернет-користувачів! Такий стан справ змусить замислитися навіть найдовірливішу людину.

Перевірити відвідуваність сайту дуже просто. І тому існують спеціальні інструменти, доступні кожному. З їхньою допомогою легко дізнатися, скільки користувачів заходить на сайт за добу або протягом місяця, скільки часу проводять (якщо менше двох хвилин, то це навряд чи потенційні клієнти бюро), скільки сторінок переглядають, який відсоток відмов тощо.

Для цього можна скористатися такими ресурсами:

https://www.semrush.com/

https://spymetrics.ru/

https://www.similarweb.com/ (від 50 000 одиниць трафіку)

Отримати дані по сайту, що вас цікавить, дуже просто: скопіюйте адресу в рядок пошуку і натисніть введення. На сторінці, що відкрилася, будуть представлені основні метрики ресурсу.

Для прикладу, параметри сайту z500.com.ua виглядають так:

Ознака 3. Знайомимося з портфоліо

Ознайомтеся з фотографіями реалізованих проектів – простіше кажучи, збудованих будинків. У кожного архітектурного бюро, що поважає себе, воно має бути досить об'ємним. Але не забувайте – ці фото можуть бути скопійовані з одного або кількох зарубіжних сайтів, адже відповідальності за надання інтелектуальної власності ніхто всерйоз не боїться.

Зрозуміти, що портфоліо складається зі своїх проектів, допоможуть послідовні фотографії процесу будівництва. Зрозуміло, вони будуть представлені не для всіх проектів, але, як мінімум, для найпопулярніших чи наймасштабніших.

Ознака 4. Оцінюємо присутність у соцмережах

Щоб підтримувати інтерес споживачів сьогодні мало мати гарний та інформативний сайт, необхідно ще вести роботу в соціальних мережах. Це повинні бути сторінки, що існують щонайменше протягом трьох років. Перегляньте теми та записи, звертаючи увагу на такі ознаки:

  • Повинні бути фото реалізованих проектів, краще – з етапами будівництва. Їх можуть надсилати клієнти чи партнери – будівельні компанії.
  • Підписники, лайки та коментарі мають бути у пропорційних кількостях. Звичайно, підписку можна «накрутити» за допомогою ботів, але для підробки коментарів та накрутки лайків знадобляться надто великі фінансові вкладення.
  • Активний діалог із відвідувачами сторінки – гарна ознака. Він означає, що компанія підтримує зворотний зв'язок із клієнтами. З діалогів можна отримати подробиці ведення справ і взаємовідносин із замовниками.
  • Поставте одне, а краще кілька запитань і подивіться, наскільки швидко та докладно на них відповіли.

Соціальні мережі надають архітекторам простір, де вони можуть контактувати з потенційними споживачами їхніх послуг, обкатувати нові ідеї чи дізнаватися, як реагують на ті чи інші запропоновані проекти. Це потужний фактор розвитку, адже якщо своєчасно дізнаватися про свої помилки та усувати їх, можна уникнути багатьох проблем. Проекти повинні безперервно вдосконалюватися, у тому числі завдяки відгукам клієнтів.

Ознака 5. Читаємо відгуки

Важливою складовою репутації є відгуки, які клієнти пишуть. Але для складання об'єктивної картини не так важливий зміст відгуків, як реакція на негативні відгуки. Слід розуміти, що клієнт, що залишився задоволеним, навряд чи писатиме навіть короткий відгук без вагомої спонукальної причини. Навпаки, конфліктна ситуація – сильний привід для виливу негативних емоцій у мережні простори.

Якщо компанія не реагує на невдоволення клієнтів – це погана ознака. Виходить, що після продажу проекту вона втрачає інтерес до замовника, і їй байдуже, наскільки вдалим буде будівництво. Навпаки, архітектурне бюро, що швидко реагує на невдоволення, піклується про репутацію та якість послуг. Відповіді компанії мають бути докладними та містити конкретні пропозиції, а не шаблонні відписки.

Ще одне джерело інформації – тематичні будівельні форуми. Як правило, їх учасники - професійні будівельники або люди, які будують будинок своїми руками. На таких форумах можна знайти історії будівництва за проектами відомих архітектурних компаній.

Ознака 6. Партнери

До організацій, що співпрацюють з архітектурно-проектним бюро, найчастіше входять будівельні компанії та оптовики, які торгують будівельними матеріалами. На сайті бюро має бути представлений перелік партнерів. Наявність великих та відомих підприємств – вагомий плюс до репутації. Якщо ж інформація про партнерів відсутня, або серед них ви бачите фірми з сумнівним минулим – варто подумати про взаємодію з такими проектувальниками. Адже ще давні римляни казали: скажи, хто твій друг, і я розповім, хто ти сам.

Які питання задавати перед придбанням проекту?

Завітайте до офісу архітектурного бюро. Якщо немає такої можливості – поговоріть з його співробітниками через вайбер чи скайп. Ставте питання, вникайте в тонкощі процесу проектування та використання проекту. Дізнайтеся не тільки вартість проектування котеджу, але і як проектувальники вибирають матеріали, чому обрано саме таку товщину стін, чи можна використовувати іншу технологію тощо. Обов'язок фахівця – докладно відповідати на ваші запитання та розвіювати сумніви. Не забудьте поцікавитись гарантіями якості та надійності проекту.

Дізнайтесь, скільки людей безпосередньо працюють над проектом. Їх має бути, як мінімум, двоє – архітектор та конструктор. Один фахівець не зможе впоратися з розробкою архітектурного рішення та розрахунком конструктивної частини, оскільки для них використовуються різні підходи. Якщо ці обидва розділи проектування розроблялися однією і тією самою людиною, то один з них неодмінно виявиться слабшим за якістю. Тому солідні проектні організації вводять до штату не менше двох спеціалістів різних напрямків. Невеликі компанії у таких випадках залучають фрілансерів до виконання окремих частин проекту.

Крім того, необхідно з'ясувати, як справи з консультуванням замовників після покупки проекту. Вони можуть знадобитися, наприклад, якщо виконроб підрядника погано орієнтується в кресленні або вважає за необхідне використовувати іншу будівельну технологію. Якщо проектувальник проігнорує прохання про допомогу в такій ситуації, ви опинитеся в досить скрутному становищі. Тому потрібно відразу переконатися, що архітектурне бюро не кине вас напризволяще, отримавши гроші за проект.

Так само важливий збіг базових цінностей, тобто, на що проектувальники звертають основну увагу. Комусь важливо звести до мінімуму втрати тепла та звести енергоефективний будинок. Для інших замовників головне – оригінальність та незвичайність проекту, насиченість інноваційними технологіями та матеріалами. Якщо ваші устремління будуть відповідати світогляду проектувальників, ви отримаєте саме те, що хочете. Але зрозуміти це можна лише під час розмови, якщо ставитимете відповідні питання.

Як архітектурне бюро перевірити юридично?

Довіряй, але перевіряй – цей принцип має використовуватись і при виборі архітектурного бюро. За проектування приватного будинку доведеться віддати чималу суму, тому слід переконатися, що небажаних сюрпризів не буде. Зокрема, що компанія не має причин оголошувати себе банкрутом після внесення грошей на її рахунок.

Перевірити це дуже просто. Зайдіть на сайт Єдиного державного реєстру юросіб, фізосіб-підприємців та суспільних формувань (https://usr.minjust.gov.ua/content/home) та прочитайте інформацію, яка доступна всім і абсолютно безкоштовна. Ви дізнаєтеся:

  • офіційний вид діяльності;
  • в якому році було зареєстровано бюро, скільки воно існує;
  • чи не визнано бюро банкрутом.

Для цього знадобиться ввести код ЄДРПОУ компанії. Його можна дізнатися або у відділі продажу, або у розміщеному на сайті тексті типового договору.

Наявність боргів можна перевірити на сайті Мінюсту https://erb.minjust.gov.ua/-/search-debtors (Єдиний реєстр боржників).

Дещо ще

  1. Розкішний офіс у центрі міста, на жаль, не є стовідсотковою гарантією якості архітектурного проектування. Професіоналізм і сумлінність часто можна знайти в досить скромній обстановці.
  2. З кількох варіантів радимо вибрати організацію, яка пропонує різні варіанти та стадії проектування. Комусь необхідний повний набір документів, з якими можна розпочинати будівництво, а комусь буде достатньо ескізного проекту.

Як упевнитися, що помилок у проекті не буде?

На жаль, навіть найвідоміші проектні організації часом припускаються помилок. Усі ми люди, і ніхто не застрахований від банальної неуважності чи невдалого збігу випадковостей. Але важливо, щоб проектувальники визнали свою недоробку і оперативно виправили недоліки, причому не вимагаючи оплати і взявши на себе додаткові витрати, зокрема за пересилання документів. Обов'язково дізнайтесь у менеджера, чи є такий пункт у договорі, а якщо ні – чи можна додати.

Покажіть професійному будівельнику зразок проектної документації на сайті компанії. Ознайомившись з нею, він повинен сказати, чи достатньо документів інформації для ведення будівництва. Це має бути людина, яка не зацікавлена ​​в результаті, оскільки у виконроба, який вестиме ваше будівництво, може бути власний матеріальний інтерес. Нестача даних у проекті цілком може стати обґрунтуванням завищених витрат, тоді як докладна документація та жорсткий кошторис суттєво звузять для будівельників можливість «комбінацій».

Як перевірити договір

Офіційно укладений договір з архітектурно-проектною організацією – це ваш захист та гарантія збереження витрачених коштів. Тому перед підписанням уважно вивчіть текст, а краще покажіть юристу з досвідом у будівельній сфері. Ключові показники – терміни, склад пакету документів, гарантії у разі виявлення помилок. Вам необхідно точно знати, які документи та в якому обсязі будуть включені до проекту.

Ставте питання менеджеру, що відповідає за підготовку договору. Прояснюйте нюанси та неясні місця. Крім того, розуміння деталей допоможе вам надалі, коли доведеться вибирати підрядника та контролювати хід будівництва.

Також, на нашому сайті можна прочитати корисні статті, які допомагають обрати виконавців для ведення будівництва:

Чек-лист для вибору будівельної компанії

Як побудувати будинок з будівельною бригадою

Якщо у вас вже є досвід вибору проекту, поділіться своєю історією з іншими забудовниками на сторінках нашого сайту!


ПОПУЛЯРНІ ПИТАННЯ:

Як нам замовити проект Z500 на вашому сайті?
Ви можете натиснути кнопку "в кошик", вона знаходиться на візуалізації проекту, що вам сподобався. Після того як у формі замовлення необхідно буде ввести ваші паспортні дані, ми їх використовуємо для складання договору та рахунку на оплату.
Чи можу я зробити деякі зміни до проекту? Якщо так, то скільки мені потрібно буде доплатити?
Звичайно, ми можемо внести зміни до проекту, якщо ви нам надішлете свій ескіз. Після отримання наші фахівці зможуть сказати вам точну вартість.
Яка висота стелі в будинках, спроектованих архітектурним бюро Z500?
На першому поверсі висота стель – 2.8 м, а на другому вона становить 2.7 м. Ознайомитись з прикладом проектної документації ви можете за цим посиланням.

Оцініть статтю
(
Оцінок: 1
Середня: 5
)
Що ще можна додати до сказаного вище?
Про те, що відбувається з вашими персональними даними на нашому сайті читайте тут.
^
Ми використовуємо файли cookie для збору і обробки персональних даних для правильної роботи Ваших налаштувань на сайті. Продовжуючи працювати на сайті, ви погоджуєтеся з їх використанням. Додаткову інформацію ви знайдете в політиці конфіденційності. Щоб обмежити використання cookie, натисніть тут.
зрозуміло cookies.change_consent