Автор статті: Юрій Алєксєєнко, архітектор компанії Z500
Забудовник не може просто так розпочати будівництво. Йому потрібно спочатку купити землю, на якій стоятиме будівля, і зібрати всі необхідні дозволи. У пакет документації, який слід зібрати, входить будівельний паспорт будинку (СП) – офіційний документ, що спрощено показує майбутній проєкт. Також він описує всі вимоги до будови і прибудов (колодязі, сараї, погреби, підвали). У цій статті ви дізнаєтеся всю інформацію про будівельний паспорт, тонкощі оформлення, а також його вартість.
Зміст
Навіщо потрібен будівельний паспорт (БП)
Як виглядає будівельний паспорт і які дані в ньому вказані
Де оформити будівельний паспорт, що для цього потрібно
Як отримати будівельний паспорт онлайн
Випадки, коли вам можуть відмовити у видачі
Навіщо потрібен будівельний паспорт (БП)?
Маючи будпаспорт у наявності, вам дозволено будувати на своїй землі все, що заманеться (в розумних межах), проблеми із законом виключені. До того ж, наявність такого сертифіката автоматично дозволяє забудовнику починати будівництво будинків (не забудьте повідомити Державну інспекцію архітектури та містобудування України (ДІАМ) про початок робіт), або ж реконструювати їх (залежить від мети).
Подання заявки в Україні проводиться у відділі містобудування та архітектури при місцевому органі управління. Це потрібно, якщо ви плануєте будувати будинок не вище двох поверхів із площею до 500 кв. м. Крім житлових будинків, він потрібний для зведення таких будівель, як:
- гаражі;
- сараї;
- господарські пристройки.
Також він необхідний для озеленення або благоустрою ділянки. Для будівель більшої площі слід оформляти містобудівні умови та обмеження.
Як виглядає БП та які дані у ньому вказані?
Будівельний паспорт має типову структуру:
- титульний лист – точна адреса об'єкту, персональні дані замовника;
- назва будови з посиланням на правовстановлюючу документацію;
- головна частина – ескізи, плани, креслення, схеми тощо;
- підписи з відповідного місця, куди подавалася заява.
Не забудьте перевірити дату видачі! Не виключено, що можуть поставити липове число, щоб відділ не звинувачували в затримках. Найголовніше у БП – виключно важлива інформація, нічого зайвого. Він може відрізнятися між собою залежно від об'єкта, але схожість є завжди.
Де оформити будівельний паспорт, що для цього необхідно?
Щоб отримати будівельний паспорт, потрібно звернутися до відділу архітектури при адміністрації. Звичайно, попередньо збираються довідки, з порожніми руками на вас точно не чекають. Складена заявка розглядається протягом десяти робочих днів, після чого ви отримуєте паспорт, інакше – відмова з поясненнями. До речі, саме неповний пакет зібраного матеріалу є однією з головних причин відмови у реєстрації БП. Зараз розглянемо, що підготувати перед тим, як піти у відділ:
|
|
Варто додати, що для різних міст перелік необхідних довідок може відрізнятись. Тому перед тим, як готувати документи, звірте цей список з тим, що представлений на сайті вашого обласного ЦНАПу (переконавшись, що він актуальний на дату подання документів): перелік розміщено найчастіше у розділі «Містобудування та архітектура» (можлива схожа назва розділу: для Києва «Будівництво, Архітектура, Землекористування»), підрозділ, який відноситься до «Будівельного паспорта забудови земельної ділянки», в інфоркарті.
Як проходить оформлення?
Готовий комплект необхідно надіслати до ЦНАПу (Центр Надання Адміністративних Послуг). Так, є два варіанти подачі:
- передати у ЦНАП особисто.
- відправити по пошті.
Будівельний паспорт видається протягом 10-20 робочих днів із моменту подання повного комплекту документів (за умови, що вони оформлені коректно). Це безкоштовно, жодними митами не обкладається.
Після отримання будівельного паспорта необхідно подати Повідомлення про початок будівництва. Як це зробити онлайн ми докладно описали за цим посиланям.
Як отримати будівельний паспорт онлайн?
Заявку на отримання БП можна подати онлайн за допомогою сервісу Дія. Ця програма на телефоні, пов'язана з держпослугами України. Щоб надіслати заявку, потрібно заповнити онлайн-форму:
1. Свідоцтво, що підтверджує володіння власністю.
2. Графічний матеріал – ескізні наміри.
3. Згода всіх співвласників (якщо господарів більше одного).
Ця форма після відправлення буде автоматично зібрана у заяву та відправиться на розгляд до відповідної інстанції. Коли процедура закінчиться, вам прийде повідомлення.
Випадки, коли вам можуть відмовити у видачі
Ось перелік підстав, спираючись на які, департамент архітектури не видасть вам будпаспорт:
- неповний комплект документації;
- майбутня забудова йде упоперек державних будівельних норм, плану забудови, або ж рішенню дачної співдружності;
- спроба будівництва житлового будинку на території, не призначеній для таких будівель.
Повертаючи документи, департамент проінформує вас, чому вам відмовили в отриманні. На основі цієї інформації, забудовник підкоригує план робіт, збере довідки (залежить від причини) і звернеться повторно.
Якщо ви не погоджуєтесь з рішенням, його можна оскаржити в суді. Якщо суд залишається на стороні департаменту, у вас є два варіанти, що робити із земельною ділянкою: забудувати його нежитловими будівлями або продати.
Без будівельного паспорта зводити будівлі не слід, особливо якщо ця справа вже піднімалася в суді. Підсумком можуть стати величезні штрафи і знос конструкції, що зводиться. Звичайно, таких людей зустрічається дуже мало, що йдуть упоперек закону, але все-таки вони є – 5-7% звернень.
Висновки
Якщо все робити правильно, то отримання паспорта не спричинить великих витрат. Оформлення будівельного паспорта безкоштовне, вимагає від вас лише трохи часу та геодезичну зйомку. Якщо ж спробувати заощадити на цьому, розпочавши забудову без відповідного дозволу, це може спричинити просто величезні витрати, які напевно не вписувалися у ваш кошторис. Плануючи забудовувати землю, зробіть своєчасно будпаспорт, тоді ви збережете свій час, а також гроші та нерви.
Більше про підготовку до будівництва ми написали у цьому матеріалі. Переходьте, читайте, залишайте коментарі