2013 рік ознаменувався всілякими реформами і змінами. Це торкнулося різних сфер. Змін зазнали і оподаткування нерухомого майна, і законодавство в земельній сфері, і організація системи оформлення нерухомості у власність, що змусили здивуватися чимало власників. У сфері оформлення дозвільної документації на будівництво все залишилося практично в незмінному вигляді. Дозвіл на будівництво своїми силами отримати, як і раніше, дуже складно. На вашому шляху встануть незмінні бюрократична тяганина, непорозуміння і неминуча корупція.
На будівельному ринку існують фірми, що пропонують професійну допомогу, як у вигляді консультацій, так і в отриманні заповітного дозволу. Причому зроблять вони це в найкоротші терміни, що обійдеться вам в порівняно невелику суму.
Якщо такий варіант ви не розглядаєте і відчуваєте в собі сили самостійно зайнятися оформленням документів власноруч, то наша стаття стане певним алгоритмом ваших поетапних дій.
Для наочної демонстрації послідовності оформлення всіх документів і їх кількості ми склали схему, яка зображує процедуру збору документації докладно. Вона описує всі найважливіші нюанси оформлення кожного документа і попередить про складнощі, які неодмінно виникнуть на вашому шляху.
Етап отримання документу | Уповноважений орган | Документи необхідні для отримання | Срок видачі |
Оформлення будівельного паспорта | До видачі уповноважений спеціальний орган архітектури та містобудування | - Для оформлення потрібно підготувати документи за переліком: ескізний проект планування забудови ділянки, технічні умови, ескізний проект будинку або повний пакет проектної документації при наявності. На підставі цього переліку пишеться заява на видачу паспорта.
- Отримати відмову у видачі паспорта у офіційному письмовому вигляді можна тільки через невідповідність плану майбутньої забудови вимогам затвердженого планування даної території, затверджених місцевими органами, а також невідповідність будівельним гостами, нормам, правилам і стандартам.
| 10 робочих днів |
Перелік документів, які потрібні для оформлення будівельного паспорта |
Оформлення технічних умов (ТУ) на приєднання об'єкта до інженерних мереж | Документи видаються районними органами-балансоутримувачами мереж інженерного забезпечення | - Не отримавши ТУ, неможливо зробити підключення об'єкта до інженерних комунікацій, а також отримати технічний паспорт об'єкта.
- Для отримання техумов варто звернутися в профільну організацію, яка не тільки розробить проект приєднання, зробить якісний монтаж, але і оформить документи належним чином , грамотно заповнивши опитувальні листи і зробивши необхідні розрахунки, необхідні для оформлення ТУ.
| 10 робочих днів |
Ескіз проекту забудови ділянки землі | Проектні інститути і фірми | - В ескізному проекті необхідно позначити місце будівництва будівлі, вигляд майбутніх фасадів, висоти будівлі, відстані до суміжних ділянок землі.
- Чітких вказівок про осіб, відповідальних за розробку ескізного проекту, в містобудівному кодексі немає. Теоретично, намалювати його можна і самому, але все ж правильніше буде довіритися досвіду архітекторів, готових врахувати всі особливості оформлення цього документа.
- Компанія Z500 пропонує свою допомогу в розробці ескізу. Послуга входить в комплексний пакет під назвою «Все для узгодження».
| Залежить від індивідуальних характеристик кожного будинку |
Готовий проект будинку | Проектні інститути і фірми | - Як було сказано раніше, замовлення проекту котеджу не є обов'язковим, адже містобудівний кодекс чітко регламентує поняття «при наявності». Ми все-таки рекомендуємо оплатити розробку проекту, щоб не збільшувати кошторис за рахунок переробок і наступних змін конструкції. Останнє може знадобитися при зведенні будинку виконробами, які не знають тонкощів прокладки комунікацій і правил пожежної безпеки.
| Залежить від індивідуальних характеристик кожного будинку |
Отримання дозволу на будівництво |
Подача повідомлення про початок підготовки будівництва | Реєструється місцевим органом державного архітектурно-будівельного нагляду | - Перелік підготовчих робіт регламентується державними стандартами і правилами, а також будівельними нормами, але в нього не входить знесення зелених насаджень та винесення траси інженерних мереж.
- Для реєстрації необхідно заповнити бланк повідомлення та надати в зазначені органи.
| 5 робочих днів |
Подача повідомлення про початок будівництва | Реєструється місцевим органом державного архітектурно-будівельного нагляду | - Бланк повідомлення аналогічний зразком, представленому в постанові КМУ №466 від 13.04.2011г. Оформляється в трьох примірниках.
- Чи не реєструється без отриманого дозволу на будівництво. Самовільні споруди за рішенням суду обкладаються штрафами і можуть бути зовсім знесені.
- Відмова в реєстрації має на увазі під собою наявність в документації помилок. Для того, щоб оформити весь перелік документів, визначений у списку інспекції, що відповідає необхідному стандарту, зверніться до професіоналів, що спеціалізуються в цьому питанні. Для тих, хто вирішив оформляти документи власноруч хорошою підказкою будуть інформаційні стенди, підготовлені реєстраційним органом. Там ви знайдете повний перелік документів і зразки грамотного їх заповнення.
- Після реєстрації заяви про початок будівництва в тижневий термін з моменту подачі заяви потрібно в письмовій формі повідомити про це адміністрацію населеного пункту, органи технічної та пожежної безпеки.
| 5 робочих днів |
Після того, як усі складові пакету документів отримані і оформлено заповітний дозвіл на будівництво, можна починати будівельний процес, адже будівництво-справа серйозна, тому має відповідати нормам і букві закону.